Síndrome de Burnout em profissionais da área da saúde: uma revisão

Authors

DOI:

10.52832/jesh.v2i4.176

Abstract

Abstract: The healthcare field suffered a lot during the Covid-19 pandemic, due to the pressure and demands that the professionals suffered during this period. There were several protocols to follow, excessive work hours, which generated in frontline professionals, excessive stress, anxiety, fear and emotional exhaustion. This study aims to discuss how Burnout Syndrome affects healthcare professionals. A literature review of articles, theses and dissertations published from 2000 to 2022 was carried out. The searches were made in databases such as Medline, Pubmed, Embase, Lilacs, SciELO and Google Academic. The descriptors/key words "Burnout Syndrome", "Health Professionals", "Pandemic Covid-19" were used. Throughout the research, we can apprehend that burnout syndrome originates from a set of occupational factors that end up impacting negatively on professional and personal life. Therefore, it is necessary that they follow up with a psychologist and that this professional understands several aspects related to the syndrome as a way to improve the quality of life of the person.

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Author Biographies

Iclaikovski Farias Rodrigues, Escola Superior de Ciências da Santa Casa de Misericórdia de Vitória (EMESCAM)

Fisioterapeuta pela Faculdade Novo Milênio. Especialista em Neurorreabilitação pela Escola Superior de Ciências da Santa Casa de Misericórdia de Vitória (EMESCAM). Psicologia e Coaching- Fameesp. Especializando EAD MBA Profissional Gestão de Pessoas ESAB-ES. Sargento- Militar Estadual- PMES, Espírito Santo Brasil.

MARCIA DO PRADO PEREIRA, PARTICULAR

Gestão em Saúde pela Universidade Federal da Integração Latino-Americana (UNILA) em que foi obtida a titulação. Professora pela Secretaria de Educação do Estado do Paraná, Cascavel, Paraná, Brasil.

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Published

15/12/2022

How to Cite

Iclaikovski Farias Rodrigues, & PEREIRA, M. D. P. (2022). Síndrome de Burnout em profissionais da área da saúde: uma revisão. Journal of Education, Science and Health – JESH, 2(4), 1–14. https://doi.org/10.52832/jesh.v2i4.176

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REVISÕES DA LITERATURA

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