BIBLIOMETRIC STUDY ON THE PRACTICE OF PORTUGUESE LANGUAGE TEACHERS IN HIGH SCHOOL AND DIGITAL LETTERING

Authors

DOI:

10.52367/BRJPD.2675-102X.2021.3.2.49-61

Keywords:

Digital literacy, teaching, learning, teacher, education and high school.

Abstract

The present study constitutes a survey of research in the Scopus database, in which its purpose is a bibliometric analysis to investigate the relevance of the problem-issue that arises about the development of Digital Literacy in teaching practice in the construction of students' High school. Its main objective is to provide inputs to legitimize the proposal and carry out a survey of the theoretical framework to support the research of the Master's dissertation. Thus, the use of quantitative methods will help to search for considerations about what are the current challenges regarding digital literacy in the face of scientific production.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ARAÚJO, C. A. Bibliometria: evolução história e questões atuais. Em Questão, Porto Alegre, v. 12, n. 1, p. 11-32, jan./jun. 2006. Disponível em :< https://seer.ufrgs.br/EmQuestao/article/view/16/5> Acesso em : 01 jul. 20.
Aria, M. & Cuccurullo, C. bibliometrix: An R-tool for comprehensive science mapping analysis, Journal of Informetrics, 11(4), pp 959-975, Elsevier, 2017.
BIBLIOMETRIX. Disponível em< http://127.0.0.1:4911>. Acesso em 11 jun. 2020.
BUZATO, M.E.K.O que é letramento digital e qual a relevância desse conceito hoje? Em entrevista à E-Online. Postado em 27/02/2020. Disponível em<https://www.sescsp.org.br/online/revistas/> Acesso em 11 jun. 20.
Costa, H. G. (2010). Modelo para webibliomining: proposta e caso de aplicação Model for webibliomining: proposal and application.. Revista FAE, v. 13, p. 115-126. Disponível em: < https://revistafae.fae.edu/revistafae/article/view/226> Acesso em 01 jul. 20.
CHUEKE, Gabriel Vouga; AMATUCCI, Marcos. O que é bibliometria? Uma introdução ao Fórum. Internext. São Paulo, v.10, n. 2, p. 1-5, mai./ago. 2015. Disponível em:<https://www.academia.edu/16124435/O_que_%C3%A9_bibliometria_Uma_introdu%C3%A7%C3%A3o_ao_F%C3%B3rum> Acesso em: 28 mai. 20.
GUEDES, V.L.S.; BORSCHIVE S. BIBLIOMETRIA: Uma ferramenta estatística para a gestão da informação e do conhecimento, em sistemas de informação, de comunicação e de avaliação científica e tecnológica. 2005. Disponível em: < http://www.cinform-anteriores.ufba.br/vi_anais/docs/VaniaLSGuedes.pdf>. Disponível em: 01 jul. 20.
LOPES, S. A Bibliometria e a Avaliação da Produção Científica: indicadores e ferramentas. ACTAS Congresso Nacional de bibliotecários, arquivistas e documentalistas. N.11.2012. Disponível em < encurtador.com.br/fFS09 >Acesso em 11 jun. 20.
SCOPUS. Disponível em <https://www.elsevier.com/pt-br/solutions/scopus> Acesso em 11 jun. 20.
PORTAL CAPES (SCOPUS). Disponível em: encurtador.com.br/pBKMR. Acesso em: 11 jun. 2020.
PRICE, Derek de Solla. O desenvolvimento da ciência: análise histórica, filosófica, sociológica e econômica. Rio de Janeiro: Livros Técnicos e Científicos, 1976.
RIBEIRO, Ana Elisa. Escrever, hoje: palavra, imagem e tecnologias digitais na educação. São Paulo: Parábola, 2018.

Published

2021-07-05

How to Cite

BARROSO, R.; LUQUETTI, E. .; SILVA, C. . .; OLIVEIRA, F. BIBLIOMETRIC STUDY ON THE PRACTICE OF PORTUGUESE LANGUAGE TEACHERS IN HIGH SCHOOL AND DIGITAL LETTERING. Brazilian Journal of Policy and Development, [S. l.], v. 3, n. 2, p. 49–61, 2021. DOI: 10.52367/BRJPD.2675-102X.2021.3.2.49-61. Disponível em: https://bio10publicacao.com.br/brjpd/article/view/354. Acesso em: 21 nov. 2024.

Issue

Section

Special issue